Badanie umiejętności klinicznych

Artykuł Perspective autorstwa Papadakisa wspierający nowy składnik amerykańskiego licencjonowania medycznego (USMLE) (wydanie z 22 kwietnia) nie uzasadnia tego kosztownego i uciążliwego testu. Łącząc kanadyjskie badania z ustaleniami National Board of Examiners, Papadakis przewiduje rzetelne, ważne i wykonalne badanie. To oczekiwanie jest zachęcające, ale nie mówi nic o tym, czy ćwiczenie jest naprawdę konieczne. W tym momencie Papadakis mówi zaskakująco niewiele. Przytacza ankietę wskazującą, że pacjenci preferują badania, aby poprawić kliniczne umiejętności lekarzy. Jest to jedynie obserwacja konsumpcjonizmu, podobna do ankiety, która znajduje poparcie dla szybkich przylotów linii lotniczych. Papadakis powołuje się również na korelację między niewłaściwym zachowaniem studenta a późniejszym profesjonalnym działaniem dyscyplinarnym – odkrycie socjologiczne z marginalną trafnością. Podsumowując, Papadakis po prostu odwołuje się do pojęć zaufania publicznego i odpowiedzialności zawodowej , aby odrzucić powszechną opozycję.
Motywacja do tego testu za 975 $ wydaje się mglistym duchem progresywizmu. Jakie problemy zostaną usunięte. W jaki sposób zmieni się praktyka medyczna. Po co wypierać egzaminy, które są odpowiednio administrowane przez szkoły medyczne. Nie mając odpowiedzi, krytycy będą nadal postrzegać to jako niepotrzebną inicjatywę ze strony samozatrudnionej i paternalistycznej biurokracji.
David Diaz, MA
University of Pennsylvania Medical School, Filadelfia, PA 19104
[email protected] med.upenn.edu
Odniesienie1. Mgr Papadakis. Badanie umiejętności klinicznych drugiego stopnia. N Engl J Med 2004; 350: 1703-1705
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
To, że kwalifikacje kliniczne kandydata na licencję medyczną muszą zostać ocenione przed udzieleniem licencji, powinno oczywiście być powszechnie wspierane. Ale badanie 12 aktorów symulujących pacjenta jest oburzające, graniczące z oszustwami. Prawdą jest, że specjalne warunki byłyby konieczne, aby obserwować prawdziwych pacjentów – jednokierunkowe sale oglądania lub obecność nie rzucającego się w oczy inspektora – a aranżacja i planowanie byłyby wymagające i kosztowne. Ale to państwowe rady medyczne, które przekazały odpowiedzialność za USMLE, powinny zapewnić finansowanie. Przeprowadzenie egzaminów w szpitalach i klinikach w całym kraju zmniejszy koszty podróży kandydatów. Tak, wśród badanych pacjentów byłaby zmienność, ale nie jest to dokładna diagnoza, która jest ważna. Lekarze rekrutowani przez USMLE powinni być egzaminatorami – lekarzami, którzy płacą wysokie roczne opłaty za utrzymanie licencji. Z 780 000 aktywnych lekarzy w Stanach Zjednoczonych, rady stanowe powinny być w stanie poprzeć prawdziwą ocenę umiejętności klinicznych. Nie musimy i nie powinniśmy gwarantować podszywania się.
Morton D. Bogdonoff, MD
Weill Medical College of Cornell University, Nowy Jork, NY 10021
Od lipca 1998 r. Do kwietnia 2004 r. Komisja Edukacyjna dla zagranicznych absolwentów medycyny przeprowadziła test oceny umiejętności klinicznych dla tysięcy międzynarodowych absolwentów medycyny w jednym miejscu w Filadelfii. Koszt testu wyniósł 1300 USD W analizie wyników międzynarodowych absolwentów medycyny na tym teście, Whelan informuje, że 96,9% z 8383 kandydatów, którzy wzięli udział w teście między lipca 1998 r. A 31 stycznia 2000 r., Nie zdało egzaminu. Zakładając podobną stopę Amerykańscy studenci medycyny, trudno uzasadnić wygórowane koszty egzaminu.
Simone Musco, MD
Szpital Lankenau, Wynnewood, PA 19096
[email protected] org
Odniesienie1. Whelan G. Wysokie stawki medyczne testy wydajności: program oceny umiejętności klinicznych. JAMA 2000; 283: 1748-1748
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Papadakis i inni zwolennicy krajowego badania umiejętności klinicznych wskazują na Kanadę, gdzie takie badanie zostało wszczęte kilka lat temu. Jednak jedyne duże badanie długoterminowych wyników wykazało, że po pięciu latach wyniki badań korelowały tylko z dwoma z sześciu zmierzonych wyników. Co ważniejsze, wyniki z badania umiejętności klinicznych nie były lepiej skorelowane z wynikami pozytywnymi niż wyniki w standardowym teście wielokrotnego wyboru.1 Chociaż Papadakis zauważa, że konstrukcje badania okazały się wiarygodne i ważne, nie ma dowody, że test ten poprawi długoterminowe umiejętności komunikacyjne, zwiększy zadowolenie pacjentów lub zmniejszy liczbę przypadków niewłaściwych praktyk. Prowadząc obecną ogólnokrajową falę polityki edukacyjnej, aby oceniać więcej i edukować mniej, Krajowa Rada Medyczna przeprowadza kosztowne dochodzenie w sprawie ważności wyników. Finansowanie tego eksperymentu pieniędzmi studentów medycyny stwarza poważny konflikt interesów dotyczący rozpowszechniania wszelkich negatywnych ustaleń na temat przyszłej praktyki medycznej. Podczas gdy Papadakis uważa, że nie jest wymagany dowód ważności, ja i inni studenci medycyny w całym kraju wolelibyśmy zobaczyć jakiś dowód przed przekazaniem naszych dolarów.
Kurt A. Smith, BA
Harvard Medical School, Boston, MA 02115
[email protected] hms.harvard.edu
Odniesienie1. Tamblyn R, Abrahamowicz M, Dauphinee WD, i in. Skojarzenie wyników egzaminu licencjackiego z praktyką w podstawowej opiece zdrowotnej. JAMA 2002; 288: 3019-3026
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Przypadek opisany przez Papadakisa dla krajowego procesu oceny umiejętności klinicznych studentów medycyny w Stanach Zjednoczonych jest tak uciążliwy, kosztowny i niewygodny, że wydaje się, że dla zewnętrznego obserwatora zawodzi. Dlaczego Stany Zjednoczone nie robią tego, co robimy w Wielkiej Brytanii. Każda szkoła medyczna przeprowadza własne badanie kliniczne, które obejmuje ocenę umiejętności klinicznych. Egzaminatorzy zewnętrzni we wszystkich dyscyplinach są włączeni do panelu w celu zapewnienia utrzymania standardów. To takie proste. Jeśli istnieje potrzeba narodowego procesu niwelacji, nie musi to być poziom indywidualny; może to być na poziomie samego egzaminu lokalnego. Całkowicie możliwe jest pozyskiwanie uporządkowanych raportów od oficjalnie wyznaczonych zewnętrznych egzaminatorów, aby zapewnić utrzymanie porównywalnych standardów od szkoły do szkoły. Pozbycie się grupy pacjentów z różnorodnymi chorobami (oczywiście o przewlekłym charakterze) dałoby grupę standaryzowanych pacjentów bez większych trudności.
Leon G Dobrze, FRCP, F.Med.Sci.
University College London, London WC1E 6BT, Wielka Brytania
Nowe badanie umiejętności klinicznych drugiego stopnia poprawi edukację, a ostatecznie pomoże chronić społeczeństwo przed niekompetentnymi lekarzami, co uzasadnia główne problemy organizacyjne i finansowe związane z przeprowadzaniem tego badania na dużą skalę dla tysięcy studentów każdego roku. Co zaskakujące, tylko ocena pozytywna lub negatyw
[hasła pokrewne: klimakterium, celiprolol, bifidobacterium ]
[hasła pokrewne: monoterapia, dezaftan control, gimnazjum w zagórzu ]